همانطور که همه می
دانیم اوضاع و احوال توییتر چندان مناسب نیست. در سال 2013 این شرکت ارزشی
برابر با 40 میلیارد دلار داشت و یکی از کمپانی های مقتدر دنیای تکنولوژی
بود. در آن زمان توییتر از قابلیت های بالقوه متعددی برخوردار بود و سرمایه
گذاران با لذتی زاید الوصف نظاره گر رشد آن بودند.
پس از گذشت دو سال این شرکت فقط یک چهارم آن زمان، یعنی ده میلیارد دلار ارزش دارد. حالا توییتر در مقابل غول های تازه سر برآورده ای مثل اوبر ناچیز به نظر می رسد و ارزش سهام آن به سرعت رو به کاهش است. سهامداران نیز نگاهی بد بینانه به آینده این شرکت دارند.
بطور خلاصه باید گفت که مشکل توییتر عدم رشد آن است.طراحی فروشگاه اینترنتی در هر سه ماهه مالی، این شرکت با کاهش جلب کاربران جدید روبرو بوده است. تعداد کاربران فعال این شرکت در سه ماهه اخیر 307 میلیون نفر بوده است که نسبت به سه ماهه نخست سال 2015 فقط پنج میلیون افزایش یافته است. بعلاوه، این کمپانی که باید برای بقا درآمد داشته باشد در جذب کاربر جدید ضعیف است که دلیل اصلی آن دشواری کار با توییتر است.
از زمان آغاز به کار مدیر عامل جدید، جک دورسی، توییتر تغییرات زیادی به خود دیده است. علاوه بر تغییر نشانگر "ستاره" به "قلب" ، توییتر محدودیت های پیام های مستقیم را حذف کرده و Twitter Moments که بر اساس موضوع طبقه بندی می شود را معرفی کرده است.
اما این تغییرات مشکلات این شبکه اجتماعی را برطرف نکرده است. اخیرا ، چهار تن از مدیران ارشد این کمپانی نیز از توییتر خداحافظی کردند.
در این ضمن، توییتر سعی دارد تجربه استفاده از این شبکه را برای کسانی که تازه به آن می پیوندند هر چه ساده تر کند. در هر حال به نظر می رسد که این شبکه اجتماعی قصد دارد تغییراتی در تمام جنبه های آن ایجاد کند تا بتواند از رکودی که در رشدش ایجاد شده خلاصی یابد.طراحی فروشگاه اینترنتی