مطابق با یک گزارش
جدید، پرفروشترین هدایای کریسمس سال میلادی جدید را محصولات اپل و
فبلتهای تولیدی توسط شرکتهای مختلف تشکیل میدهند. با وجود اینکه بین
فروش محصولات سامسونگ و اپل اختلاف قابل توجهی وجود دارد، طراحی فروشگاه اینترنتی فروش محصولات سامسونگ در مقایسه با کریسمس قبلی مقدار اندکی افزایش داشته، در حالی که فروش اپل با اندکی کاهش همراه بوده است.
شرکت تحلیلی Flurry این آمار را از طریق ردیابی اپلیکیشنهای نصب شده روی دستگاههای جدید و تعیین میزان محبوبیت این دستگاهها ارایه کرده است. مطابق با یافتههای این شرکت، 49.1 درصد از این دستگاههای جدید توسط اپل تولید شدهاند در حالیکه تنها 19.8 درصد از آنها توسط سامسونگ تولید شدهاند. با وجود اختلاف فاحش و موفقیت چشمگیر اپل، دستگاههای فروخته شده توسط این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدود 2.2 درصد کاهش داشتهاند، در حالی که سهم سامسونگ از این فروش در مقایسه با سال گذشته 2.1 درصد افزایش داشته است. شرکت Flurry معتقد است یکی از دلایل افزایش سهم سامسونگ در فروش کریسمس امسال، واکنش مثبت کاربران به برخی از اسمارتفونهای سری گلکسی سامسونگ به خصوص Grand Prime، Core Prime و S6 بوده است.
بازنده اصلی در فروش سال نوی میلادی 2016 شرکت نوکیا بود که سهم فروشش از 5.8 درصد در سال گذشته به 2 درصد در سال جاری کاهش یافت. شرکتهای ال جی و شیائومی نیز به ترتیب با 1.7 درصد و 1.5 درصد از سهم فروش، دیگر شرکتهای موفق بازار فناوری بودند. سونی نیز یکی دیگر از شرکتهای نه چندان موفق بازار بود و در جایگاه ششم ردهبندی فروش کریسمس امسال قرار گرفت.
یکی دیگر از محصولات پر فروش کریسمس امسال، صرف نظر از برند تولیدکننده، فبلتها بودند. این گوشیهای هوشمند با نمایشگر بزرگ خود بیش از 27 درصد دستگاههای جدید خریداری شده در سال جدید را تشکیل میدادند در حالیکه سهم فروش این دستگاهها در سال گذشته تنها 4 درصد بود. یکی از مهمترین دلایل این افزایش فروش، معرفی سری آیفونهای 6 و 6 اس پلاس توسط شرکت اپل بوده است. در هر حال فروش فبلتهای اندرویدی نیز با افزایش همراه بوده است، و بخش عمده این موفقیت نیز به فروش سری گوشی های گلکسی نوت سامسونگ مربوط میشود.
شرکت Flurry معتقد است که کریسمس همیشه مهم ترین روز سال برای فعالسازی دستگاههای جدید و دانلود اپلیکیشنهای مختلف بوده است.طراحی فروشگاه اینترنتی