بوگاتی اگرچه در حال حاضر خودرو جدیدی برای جلب توجه مشتریان خود ندارد و هنوز ماه ها با عرضه تازه ترین خودروی خود یعنی بوگاتی چیرون فاصله دارد، اما به نظر می رسد میل این شرکت برای سرگرم نگه داشتن مشتریان خود تنها به ساخت خودروهای لوکس محدود نمی شود.
این کمپانی فرانسوی به تازگی خبر از همکاری با شرکت قایق سازی پالمر جانسون به منظور راه اندازی خط تولید قایق های لوکس و پرسرعت با الهام از خودروهای سوپر اسپورت خود داده است.
این محصول جدید بوگاتی که نینیه نام دارد، در ابعاد مختلفی ساخته خواهد شد. از سایر مشخصات آن می توان به بدنه ای با دو رنگ و از جنس فیبر کربن و تیتانیوم اشاره کرد. این قایق در اندازه های مختلف از 13 تا 27 متر ساخته می شود. در طراحی این قایق از خطوط و ویژگی های خودروهای کلاسیک این کمپانی الهام گرفته می شود.
ارزان ترین قایق بوگاتی قیمتی معادل 2.2 میلیون دلار خواهد داشت، و بزرگترین مدل آن با قیمت بیش از 3 میلیون دلار به فروش خواهد رسید. گفتنی است بوگاتی چیرون، خودرو جدید آتی این کمپانی نیز با قیمت 2.2 میلیون دلار از سال آینده روانه بازار خواهد شد.
بوگاتی در بیانیه ای در این باره گفته: "تیم طراحی بوگاتی در ساخت این قایق نیز اصول طراحی اصیل ما را لحاظ کرده است."
جالب است بدانید نام انتخاب شده برای این قایق، نینیه، نام گربه دختر پایه گذار شرکت بوگاتی، آقای اتور بوگاتی است.
این خط تولید سه قایق با ابعاد 13، 20 و 27 متر را خواهد ساخت.
بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر و راحت تر از گفتگوهای رو در رو در مورد احساسات درونی خود می نویسند و حس های تلخ یا شیرین شان را با دیگران به اشتراک می گذارند. بر همین اساس، فیس بوک ابزاری طراحی نموده که از آسیب رساندن افراد به خود و اقدام به خودکشی آنها پیشگیری می نماید.
شبکه اجتماعی یاد شده این برنامه را برای نخستین بار در زمستان سال گذشته برای کاربران آمریکایی ارائه نمود و اکنون مردم استرالیا نیز می توانند از آن بهره بگیرند.
در ایالت متحده، فیس بوک با همکاری مراکز سلامت روحی و ذهنی همانند Forefront، Now Matters Now و National Suicide Prevention Lifeline برای تشخیص پست های غمگین که ممکن است به مشکل روحی و دست آخر خودکشی فرد منتهی گردند، این طرح را به مرحله اجرا درآورد و در استرالیا نیز با مراکز سلامت روانی همچون BeyondBlue و Headspace وارد همکاری شده.
سخنگوی شبکه اجتماعی مورد بحث هدف از طراحی این ابزار را حمایت از افرا آسیب پذیر و کاهش میزان خودکشی انسان ها اعلام نموده است. به واسطه این قابلیت، افراد می توانند پست های کاربران دیگر که نشان از خودکشی در خود دارند را گزارش کنند. فیس بوک گزارش ها را بررسی خواهد نمود و بر اساس میزان جدی بودن تهدیدات، به نویسنده آن پست پیشنهاد خواهد کرد تا به یک مرکز مشاوره یا دوست قابل اعتماد مراجعه و در مورد مشکلات خود حرف بزند. یا در صورت نیاز، مشاوره های نوشتاری متناسب با احوالات او را در قالب پیغامی کاملا محرمانه برای فرد موردنظر ارسال خواهد نمود.
شاید شما هم در میان دوستان خود افرادی را بشناسید که دائم پست های حزن انگیز می گذارند و از خلال نوشته هایشان می توان حدس زد تا چه اندازه غمگین و نا امید هستند. بنابراین، با وجود چنین قابلیت هایی در دنیایی که بیشتر حکم سرگرمی را برای بیشتر کاربران دارند، می توان با گزارش وخامت حال این افراد، به بهبود روحیه شان کمک کرد و دوباره به آنها امید به زندگی بخشید.طراحی فروشگاه اینترنتی
Shareit مدتی بعد از همهگیر شدن Zapya، توسط کمپانی Lenovo شروع به کار کرد؛ اما با توجه به امکانات و کیفیتی که در ساخت و طراحی خود به کار برده بود، به سرعت به رقیبی فوقالعاده سرسخت برای Zapya تبدیل شد. بهطوری که اگر در گوشی کاربری، Zapya نصب نباشد، به طور حتم Shareit را مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن نسبت به Zapya از طراحی زیباتری برخوردار است و به طور سادهتری به شما امکان ارسال فایل را میدهد. با این حال در برخی امکانات مانند بازیهای دو نفره نسبت به Zapya ضعیفتر است. این اپلیکیشن نیز مانند همتای خود از کلاینت ویندوزی برخوردار است و میتوانید به راحتی برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر نیز از آن استفاده کنید.
طی سالهای گذشته
جهان فناوری به طرز چشمگیری متحول شده و شرایط به نفع افرادی تمام شده است
که از مشکلات شنوایی رنج میبرند. با وجود اینکه در سال های گذشته تماسهای
تلفنی ابزار اصلی ارتباطات راه دور بود، در حال حاضر اپلیکیشنهای پیام
رسان و ایمیلها از جنبههای مختلفی جایگزین تماسهای تلفنی شدهاند. در هر
حال ناشنوایان هنوز هم برای برقراری ارتباط رو در رو دچار مشکل هستند. Uni
در چنین شرایطی به کمک این افراد خواهد آمد.
Uni
در حقیقت یک راهکار سخت افزاری و نرمافزاری است که راه ارتباطی جدیدی را
در اختیار ناشنوایان قرار خواهد داد. این تبلت که توسط تیم MotionSavvy
ساخته شده است، با استفاده از دو فناوری متمایز، امکان مکالمه بین یک فرد
ناشنوا و یک فرد شنوا را ایجاد می کند. این فناوری جدید در مرحله اول مبتنی
بر یک نرم افزار تشخیص حرکت به خصوص و چندین دوربین یکپارچه، زبان اشاره
فرد ناشنوا را ارزیابی کرده و سپس زبان اشاره را به کلمات شفاهی ترجمه
میکند. زمانی که فرد شنوا به مکالمه ادامه میدهد، تبلت جملات گفتاری او
را در قالب متن برای فرد ناشنوا نمایش میدهد.
این
تبلت بسیار کارآمد بوده و میتواند تاثیر چشمگیری در زندگی ناشنوایان
داشته باشد. مطابق با آمار فدراسیون جهانی ناشنوایان در حال حاضر 70 میلیون
ناشنوا در سراسر جهان زندگی می کند.
این تیم قصد دارد Uni را از تابستان سال آینده میلادی با توانایی تشخیص 2000 حرکت وارد بازار کند. این فناوری در آپدیتهای بعدی خود از حرکات بیشتری پشتیبانی خواهد کرد، علاوه بر این کاربران میتوانند با استفاده از نرمافزار SignBuilder حرکات جدیدی را برای Uni تعریف کنند.
Uni در دو نسخه به بازار عرضه میشود. نسخه سخت افزاری Uni به قیمت 799 دلار فروخته میشود، در حالیکه نسخه نرم افزاری که به همراه کامپیوترهای شخصی قابل استفاده خواهد بود، 99 دلار قیمت دارد. در هر حال استفاده از هر دو نسخه نیازمند عضویت و پرداخت 20 دلار ماهانه است.طراحی فروشگاه اینترنتی
هر چند نمایشگرهایی به سبک هولوگرام پرنسس دیا (یکی از شخصیتهای داستانی جنگ ستارگان) ظاهرا با استقبال مواجه نشد، اما اکنون محققان کرهای ادعا میکنند که اولین هولوگرام رنگی 360 درجه جهان را ساختهاند (یک مکعب روبیک شناور). کنسرسیومی متشکل از 16 شرکت به نام ETRI که توسط بخش نمایشگرهای الجی هدایت میشود، یک “نمایشگر هولوگرافیک رومیزی” ساختهاند که از تمامی زوایا قابل مشاهده است. مطابق اخبار منتشر شده توسط ایتی نیوز، این یک هولوگرام واقعی است و مانند شبه هولوگرامهایی که از تصاویر دو بعدی برای ایجاد افکتهای سه بعدی استفاده میکنند، نیست. به عبارت دیگر، این فناوری از خطای دید و حقه “شبح پِپِر” برای ایجاد یک توهم هولوگرام سهبعدی استفاده نمیکند؛ چرا که وقتی شما در اطراف آن حرکت میکنید، نماهای دیده شده تغییر میکنند (همانند یک شی واقعی) بنابراین با هولوگرامهایی از نوع “فیلم های 3 بعدی شناور” متفاوت است.
این پژوهش، ثمرهای از پروژه دولت کره در سال 2013 برای توسعه فناوری هولوگرام است. این افکتها توسط لیزرهای سریع و قدرتمندی که با استفاده از پدیده انکسار، مناظر سه بعدی خلق میکنند تولید شده و رنگ آن نیز به واسطه تداخل میان لیزرهای چندرنگی ایجاد میشود. با این وجود، محدودیتهای عمدهای بر سر راه وجود دارند از جمله اینکه این هولوگراف، تنها به اندازه 3 اینچ ابعاد دارد و از یک سامانه پیچیده لیزری استفاده میکند. با این حال، ETRI در نظر دارد که یک تلویزیون هولوگرافیک 10 اینچی را تا سال 2021 تجاریسازی کند که احتمالا باید اندازه آن به گونهای باشد که بتوانید آن را درون ماشین پرنده خود قرار بدهید.طراحی فروشگاه اینترنتی