این کاغد هوشمند از جنس گرافین بوده و در وزن برابر، استحکام آن حدود 200 برابر فولاد است.
محققان در یک آزمایش نشان دادند که با حرارت دادن برگه ای از این کاغذ
هوشمند می توان کاری کرد که کاغذ به طور خودکار تا شود و به جلو و عقب حرکت
کند. در این آزمایش برای اولین بار، یک ماده اصطلاحا خودتاشو توانست مسیر
حرکت خود را تغییر دهد.
نتیجه این تحقیقات می تواند محققان را در
تولید تجهیزات و ساختارهای خودتاشو برای کاربردهای مدرن، از جمله
میکروروبات هایی با قابلیت کنترل بی سیم، عضلات مصنوعی و ابزارهای مورد
استفاده در مهندسی بافت، یاری کند.
جیوک مو، یکی از محققان دانشگاه
دانگوا با ارایه مثالی از تولید لباس های هوشمند با استفاده از این فناوری
گفت: «این فناوری می تواند زندگی مردم را تغییر دهد. برای مثال می توان
لباس هایی را تولید کرد که بر اساس تغییرات دمای بدن شخص، تغییرات محیط یا
سایر محرک های محیطی، شکل و مدل خود را تغییر دهند»
بخش هایی از کاغذ
گرافینی به گونه ای ساخته می شود که بخار آب را از محیط جذب می کند و زمانی
که آن را حرارت می دهیم، بخار آب مجددا بخار شده و این بخش ها جمع می شوند
و در نتیجه کاغذ تا می شود. با توقف حرارت دهی، این فرآیند نیز معکوس شده و
کاغذ مجددا تغییر شکل می دهد.
محققان با جانمایی صحیح و تغییر اندازه
این بخش های کاغذ می توانند انواع مختلفی از اشیای خودتاشو از جمله
تجهیزات راه رونده و یک دست مصنوعی با توانایی گرفتن و نگه داشتن اجسامی با
پنج برابر وزن خود را تولید کنند.
محققان در آزمایشی، با استفاده از
یک کاغذ گرافینی که دارای سه بخش آبدوست است، روباتی شبیه به عنکبوت ساختند
و با استفاده از پرتوهای نور نزدیک به مادون قرمز آن را حرارت دادند تا به
صورت یک کمان تغییر شکل دهد. با قطع تابش نور، کاغذ به شکل قبل بازگشت.
بدین ترتیب با قطع و تابش نور، کاغذ شروع به حرکت کرد و تنها ظرف 2 ثانیه
توانست پنج گام به جلو بردارد. همچنین با حرارت دادن قسمت های جانبی کاغذ،
امکان کنترل مسیر حرکت آن فراهم شد.
در سال های اخیر، مواد خودتاشو به
موضوع مهمی برای تحقیقات بدل شده اند. تمرکز اصلی این تحقیقات بر پلیمرهای
فعال است که قادرند اشکال مختلف انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند؛ با
وجود این اغلب تحقیقات بر مبنای مدارهای الکتریکی، شرایط آب و هوایی
غیرمتعارف یا ترکیبات پیچیده مواد به انجام رسیده اند و در عمل کاربرد
چندانی ندارند.طراحی فروشگاه اینترنتی
به تازگی هکرها به حفره ای امنیتی در اندروید دست یافته اند که قادر است از طریق آخرین نسخه مرورگر کروم، به تمامی نسخه های اندروید نفوذ کند و امنیت دستگاه را به خطر بیندازد. محقق Quihoo 360، یعنی گوانگ گونگ روز گذشته در پنل PSN2OWN نمایشگاه PacSec به توضیح درباره این آسیب پذیری پرداخت.
در حالی که جزییات بیش تر و نحوه عملکرد این حفره امنیتی هنوز چندان مشخص نیست، به گفته گوانگ گونگ، ما در حال حاضر می دانیم که این روش با بهره گیری از ورژن 8 جاوا اسکریپت، دسترسی کامل به موبایل شخص مورد نظر را برایمان فراهم می کند.
نکته ی جالب توجه درباره حفره امنیتی مورد بحث این است که در یک مرحله کار را به انجام می رساند. این روزها برای دسترسی به موبایل قربانی باید از چند حفره امنیتی عبور کرد تا در نهایت دسترسی به نرم افزار مهیا شود. به گفته Dragos Ruiu، برنامه ریز همایش PacSec، به محض این که کاربر با استفاده از تلفن همراهش وارد وب سایتی شود، هکر با استفاده از آسیب پذیری JavaScript v8 و مرورگر کروم شروع می کند به نصب یک برنامه مشخص روی دستگاه و کاربر نیز هیچ کنترلی روی این روند نخواهد داشت.
در حال حاضر، گوگل از آسیب پذیری مذکور باخبر است و نسبت به آن هشدار داده. انتظار می رود که این شرکت مبلغ قابل توجهی را بابت معرفی این باگ بپردازد.طراحی فروشگاه اینترنتی
کمپانی چند ملیتی ایسر،سیستم ها و تجهیزات جانبی گیمینگ خود را در یک خانواده مجزا تحت عنوان "Peredator" عرضه میکند.یکی از مهمترین تولیدات گیمینگ ایسر،مانیتورهای Peredator است که با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه میگردد.تعداد مدل های این محصولات آن چنان زیاد نیست اما ایسر در فواصل زمانی کوتاه،اقدام به معرفی یک مدل جدید از آنها میکند.
وقتی حرف پر کردن دندان به میان می آید تقریبا همه یاد پروسه ناخوشایند دندانپزشکی می افتیم که با یک آمپول دردناک شروع می شود و با مته کاری و سوراخ کردن دندان ادامه می یابد. اما در همین راستا، دانشمندان انگلیسی یک روش نوین به نام EAER کشف کرده اند که به روند سنتی این کار هیچ شباهتی ندارد.
در روش جدید، پزشکان می توانند با استفاده از دیوایس اختراعی، پوسیدگی دندان را تا پیش از عمیق تر شدن ترمیم کنند. گفته می شود این پروسه به هیچ عنوان درد ندارد و سه مرحله تراشیدن (نه سوراخ کردن) دندان با پوسیدگی کم، پر کردن آن با مواد معدنی و در آخر تحریک بخش پر شده با پالس برقی را شامل می شود.
این کار موجب فرو رفتن مواد معدنی (کلسیم و فسفات) به درون عمیق ترین بخش پوسیدگی و تسریع بخشیدن به روند Remineralization می گردد؛ «ریماینرالیزِیشن» یعنی تبدیل مولکول های طبیعی به فرم غیر طبیعی آنها که به لطف دستگاه موردبحث، سرعت این کار بیشتر می شود.
در ادامه ی کار، مواد معدنی موجود در آب دهان و برخی از غذاهایی که توسط فرد خورده می شوند وارد مینای دندان شده و موجب استحکام بیشتر آن می گردند.
دکتر «ربکا موآزز» از کالج کینگ لندن در این رابطه می گوید: «پر کردن دندان های پوسیده روشی معیوب به شمار می رود زیرا بیمار باید دایم مراقب باشد که مواد پر شده در دندان خرد نگردند یا مجبور است پس از مدتی دوباره آنها را پر کند». روش اکتشافی جدید اما مشکلات قبل را نخواهد داشت و دندان آسیب دیده را برای همیشه و تا آخر عمر ترمیم خواهد کرد.
تیم تحقیقاتی یادشده به دنبال یافتن راهی بی درد برای پیشگیری کامل پوسیدگی دندان ها تا پیش از بلوغ افراد نیز هست.طراحی فروشگاه اینترنتی
ایالت کالیفرنیا
مدتی است که سرگرم توسعه پروژه قطار پرسرعت خود است و حتی انتظار می رود که
با موفقیت پروژه ایلان ماسک برای این ایالت، قطارها با سرعت بیشتری نیز
حرکت کنند. ولی چه خبر از طرح های مشابه در ساحل شرقی آمریکا؟
وزارت حمل و نقل ایالات متحده به تازگی تصمیم گرفته تا خط آهن سریع السیری با نام Maglev را در شرق این کشور به بهره برداری برساند که فاصله بین واشنگتن دی سی تا نیویورک را ظرف شصت دقیقه طی می کند. طی کردن این مسیر در حال حاضر بیشتر از چهار ساعت طول می کشد.
مقامات این وزارت از تخصیص بودجه 25 میلیون دلاری برای بررسی عملی بودن این پروژه بلند پروازانه خبر داده اند. قرار است فاز اول این خط آهن از واشنگتن دی سی تا بالتیمور راه اندازی شود و مدت زمان لازم برای طی مسیر از یک ساعت به پانزده دقیقه کاهش یابد.
فناوری
که قرار است در ساخت این پروژه بکار رود در حال حاضر مراحل نهایی توسعه را
در ژاپن طی می کند. این کشور نیز قصد دارد از این فناوری برای کوتاه کردن
فاصله ها بین شهرهای بزرگ خود استفاده کند. پژوهشگران در تازه ترین آزمایشی
که روی این قطار در ژاپن انجام داده اند موفق شده اند رکورد سرعت 603
کیلومتر در ساعت را ثبت کنند.
این
سیستم از نیروی مغناطیسی برای ایجاد نیروی محرکه استفاده می کند و در پی
آن قطار با سرعت بالا و در حالی که روی ریل معلق است به حرکت در می آید.
معاون وزارت حمل و نقل آمریکا در بازدیدی که هفته گذشته از ژاپن داشت چند دقیقه ای را با این قطار گذراند. قطار حامل معاون وزیر برای 25 دقیقه با سرعت 505 کیلومتر در ساعت حرکت کرد.
تخمین زده می شود که هزینه ساخت فاز اول این پروژه در ساحل شرقی آمریکا به 10 میلیارد دلار برسد.طراحی فروشگاه اینترنتی