کیبورد بلوتوثی جدیدی عرضه شده که نه تنها با کمک آن میتوان سریع تایپ کرد، بلکه مجهز به سنسورهای لیزری اینفرارد نیز است.
در سالهای اخیر، کیبوردهای بلوتوثی بسیاری با ایدههای جدید و متفاوت عرضه شدهاند اما برخی از آنها در اندازههای بزرگی ساخته شده بودند که حمل و نقل را دشوار میکردند یا دستگاههای کیبوردی مجهز به کلیدهای مجازی بودند که فقط در هنگام تایپ ظاهر میشدند یا از قابلیت رول شدن برخوردار بودند.
کیبورد جدید «Moky» نام داشته و مجهز به قابلیت ترکپد لمسی بوده تا بتواند تجربه جدید و متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.
ترکپد (Trackpad)، تاچپد یا ماوسپد دستگاهی است که معمولاً در لپتاپها و نوتبوکها دیده میشود.
این دستگاه دارای کلیدهایی است که مانند یک ماوس عمل میکنند. بعلاوه، برخی از انواع تاچپدها قادرند تا اشارات کاربران را نیز درک کنند.
بسیاری از ترکپدها دارای کلید روشن و خاموش نیز هستند و بدین ترتیب میتوان آنها را روشن یا خاموش کرد.
این دستگاه از سنسورهای لیزری اینفرارد به منظور جایگزینی برای ترکپدهای نامرئی روی کیبورد بهره میبرد.
این ویژگی متمایز به کاربران اجازه میدهد تا بدون هر گونه سختی به تایپ یا فعالیتهایی مانند کلیک، درگ، اسکرول و … بپردازند زیرا معمولا کاربران در زمان تایپ با ترکپدها با مشکل مواجه میشوند.
اطلاعات بیشتری در رابطه با این دستگاه هنوز منتشر نشده اما قابلیت اینفرارد استفاده شده در این دستگاه مولتیتاچ مانند نمایشگرهای مولتی تاچ خودروها است که تمامی تصاویر روی یک مجموعه از LED که در دو طرف قرار دارند، نمایش داده میشود و مجموعهای از فتودیودها نیز در اطراف کیبورد وجود دارند.
هر LED میتواند یک پرتو از نور اینفرارد را منعکس کند که با استفاده از فتودیودهایی که در اطراف قرار گرفتهاند به سیگنال الکتریکی تبدیل میشود.
از دیگر قابلیتهای این کیبورد بلوتوثی میتوان به کلیدهای پانتوگراف، بدنه آلومینیومی و همینطور صفحه تاشویی را نام برد که میتواند به عنوان پایه یک اسمارتفون مورد استفاده قرار گیرد. Moky با پلتفورمهای اندروید، ویندوز و iOS سازگار است. طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری
با توجه به علاقه
مردم به کسب اطلاع در مورد میزان ایمنی خودروهای هوشمند، گوگل اعلام کرده
که از این پس گزارشهای کاملی در مورد میزان تصادفهای این خودروها ارائه
میکند.
گوگل از این پس هر ماه یک بار گزارشی آماری در مورد تصادف خودروهای بدون سرنشین خود به طور عمومی منتشر میکند.
این شرکت اعلام کرده که خودروهای بدون نیاز به راننده این شرکت پس از طی مجموعا ۱.۸ میلیون مایل در جادههای مختلف تنها ۱۲ تصادف داشتهاند که همه آنها خفیف بوده و منجر به وقوع حادثه جدی نشده است.
نکته قابل تامل این است که حتی در یکی از این موارد هم خودروهای ساخت گوگل عامل وقوع تصادف نبوده و مقصر شناخته نشدهاند.
موارد تصادف خودروهای هوشمند گوگل بسیار متنوع بوده و از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۵ را شامل میشود.
در اکثر این تصادفات خودروی طرف مقابل به علت بیدقتی به علائم راهنمایی و رانندگی مانند ایست، توقف ممنوع و … باعث تصادف شده است.
البته کارشناسان معتقدند آنچه که استفاده از این خودروها را به یک چالش مبدل میکند، امکان هک شدن سیستمهای ناوبری و کنترلشان توسط هکرهاست.
چندی قبل یک هکر آمریکایی در حین پرواز با هواپیماهای یکی از خطوط هوایی این کشور، توانست به سیستم هدایت هواپیما دسترسی پیدا کرده و آن را برای مدت کوتاهی از مسیر اصلی به چپ و راست منحرف کند.
لذا این نگرانی وجود دارد که بتوان خودروهای مذکور را نیز هک کرد و سیستم ترمز یا حرکت آن در جاده را دستکاری کرد و خسارات جانی و مالی فراوان به انسانها تحمیل کرد.
علیرغم همه این نگرانیها پیش بینی میشود خودروهای مذکور تا ۵ سال آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند. طراحی فروشگاه اینترنتی رژیم لاغری