امروزه با کشیده شدن اینترنت به خانه ها و منازل و نفوذ بیشتر آن در میان خانواده ها اکثر والدین با این مشکل رو به رو هستند که نمی خواهند فرزندان خود وارد اینترنت شوند و یا حداقل در زمان هایی خاص این محدودیت را برای فرزندان اعمال کنند.

امروزه اینکه مشخص کنید چه کسی تبلیغات شما را در وب سایت ها ببیند امری معمول و مرسوم به شمار می رود. اما یک شرکت روسی تصمیم گرفته این قابلیت را به دنیای بیلبوردهای فیزیکی هم بیاورد و تبلیغی طراحی کند که قادر باشد خودش را از چشم پلیس مخفی نماید.
تبلیغ فوق در پاسخ به قانونی طراحی شده که اخیرا با تصویب دولت روسیه واردات مواد غذایی را از اتحادیه اروپا و ایالات متحده به این کشور ممنوع کرده است.
کسب و کار های بسیاری از وجود قانون یاد شده ضربه خورده اند طراحی فروشگاه اینترنتی که از جمله آن ها می توان به فروشگاه مواد غذایی ایتالیایی با نام Don Guilio Salumeria اشاره کرد. این فروشگاه برای تهیه و فروش محصولات مورد نظر خود به مشکلات فراوانی برخورده و در نتیجه شرکت تبلیغاتی به نام «۲۳» را موظف کرده تا برای رونق بخشیدن مجدد به فروشش چاره ای اندیشه کند.
راه حلی که آژانس تبلیغاتی مورد بحث ابداع نموده استفاده از بیلبوردی است که به تبلیغ محصولات وارداتی این فروشگاه برای مردم عادی می پردازد اما خودش را از چشم نیروهای پلیس، مخفی نگه می دارد.
آژانس مذکور برای این منظور دست به ایجاد تغییراتی در یک نرم افزار تشخیص چهره زده و قابلیت تشخیص یونیفورم و نشانه های پلیس کشور روسیه را به آن اضافه نموده رژیم لاغری تا در صورت نزدیک گشتن آن ها تبلیغ نمایش داده شده با آگهی عادی یک فروشگاه محصولات سنتی روسی جایگزین گردد.
برای نمونه تصور کنید در ایستگاه اتوبوسی منتظر ایستاده اید که دوربین هایش لوگوی تیم ورزشی مورد علاقه تان را از روی لباس شما تشخیص داده، سپس بیلبورد های موجود تبلیغات مربوط به بازی بعدی این تیم را برایتان به نمایش می گذارند.
یا بیلبوردی که با تشخیص عبور هر روزه خودروی شما از مقابلش برای رفتن به محل کار، در پایان هفته آگهی های مربوط به سفرهای آرامش بخش را ارائه کند.
امروزه با کشیده شدن اینترنت به خانه ها و منازل و نفوذ بیشتر آن در میان خانواده ها اکثر والدین با این مشکل رو به رو هستند که نمی خواهند فرزندان خود وارد اینترنت شوند و یا حداقل در زمان هایی خاص این محدودیت را برای فرزندان اعمال کنند.
حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان به دلایل مختلف از معلولیتهای جسمی رنج میبرند و این امر امکان استفاده آنها از اینترنت و فضای مجازی را کاهش داده است.
حال فرصتی پدید آمده که این افراد با استفاده از فناوریهای جدید فرصت استفاده از اینترنت را پیدا کنند طراحی فروشگاه اینترنتی و از فاصله اجتماعی و اقتصادی خود با دیگران بکاهند.
گوگل روز گذشته از اختصاص بودجه ۲۰ میلیون دلاری به طرح Impact Challenge خبر داده است.
هدف از اجرای این طرح تسهیل دسترسی به اینترنت و طراحی رابطهای کاربری بهتر برای افراد مبتلا به معلولیتهای جسمی است.
افزایش آگاهی در مورد این معلولیتها، یافت راهحلهای اختصاصی برای مشکلات مختلف و ساده کردن استفاده از اینترنت از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.
تمامی افرادی که قادر به ارائه راهحلهای خلاقانه در این زمینه هستند رژیم لاغری و به خصوص افرادی که با معلولین زندگی میکنند میتوانند با ارائه ایدههای خود در اجرای طرح Impact Challenge مشارکت کنند.
گوگل قبلا برای اجرای این طرح با شرکتهایی همچون Mission Arm، E-Nable و World Wide Hearing همکاری کرده و حال به دنبال راهحلهای جدید است.
طرح مذکور دو بخش کلی دارد. بخش اول سوالات” چه کار میکنیم اگر” نام دارد که در قالب آنها افراد به راهحلهایی که برای حل مشکلات مربوط به استفاده معلولین از اینترنت یافتهاند، اشاره میکنند.
در بخش دوم که درخواست آزاد نام دارد شرکتهای نوپا و سرمایهگذاران به سوالات و درخواستهای گوگل پاسخ میدهند.
بازار بزرگ تهران با امکان ورود به هر سرا و تیمچه و با طیف وسیعی از عرضهکنندگان انواع کالا با مدلی فناورانه توسط یک استارتاپ، مجازی شد؛ در این بازار مجازی امکان اجاره فروشگاه نیز وجود دارد.
نخستین بازار آنلاین کشور امکان فعالیت در فضای مجازی را برای صاحبان کسب و کارهای مختلف فراهم میکند.
استارتاپ کالاگرد، مدل فناورانه بازارهای بزرگی همچون بازار تهران است که امکان ورود به هر سرا و تیمچهای را با طیف وسیعی از عرضهکنندگان کالا ممکن میکند طراحی فروشگاه اینترنتی و در واقع نوعی بانک اطلاعاتی کالا و قیمت محسوب میشود که با هدف تسریع و تسهیل فرایند انتخاب و خرید کالاهای گوناگون بازار به صورت آنلاین پیادهسازی شده است.
این بانک اطلاعاتی حاوی بیش از ۲۰۰ هزار قلم کالا با جداول اطلاعات کامل است و تمامی صاحبان کسب و کار بدون محدودیت، با فضایی که در اختیارشان قرار میگیرد، میتوانند ضمن معرفی محصول، آن را به فروش برسانند؛ از طرفی مصرف کننده نیز میتواند رژیم لاغری از طریق این سایت به صاحبان کسب و کار وصل شود و با مقایسه کالاها و قیمت آنها، آنچه میخواهد را به راحتی خریداری کند.
در این فضای آنلاین، صاحبان کسب و کار نیز میتوانند صاحب فروشگاه شوند و با اجاره فضایی در بازار آنلاین، محصولات خود را به صورت آنلاین بفروش برسانند.
تحلیل بازار برای توسعه کسب و کار و جلوگیری از سفرهای درون شهری و خرید کالا از طریق رایانه یا موبایل بدون صرف زمان و طی مسافتهای طولانی از جمله ویژگیهای این بازار آنلاین است.
پیشبینی شرکت گارتنر از فروش محصولاتی که تحت سیستمعامل کروم به بازار روانه میشوند شامل فروش ۷.۳ میلیون دستگاه در طول سال جاری بوده است که برابر با رشدی حدود ۲۶ درصدی است.
لپتاپهایی که به سیستمعامل گوگل کروم مجهز هستند و به اصطلاح کرومبوک نامیده میشوند، همواره مخاطبان رده اداری را به خوبی به خود جذب کردهاند زیرا علاوه بر امکانات معقول و مناسب، از قیمت بسیار پایینی نیز برخوردار هستند و به این ترتیب برای محیطهای اداری به یک گزینه ایدهآل بدل شدهاند.
بر اساس پیشبینیهای انجام شده طراحی فروشگاه اینترنتی از فروش احتمالی کرومبوک در طول سال ۲۰۱۵، بهنظر میرسد که این رده محصولات گوگل با رشدی بسیار چشمگیر روبرو گردد و در این میان شرکت گارتنر که به عنوان یک گروه تحلیلی بسیار بزرگ و معتبر شناخته میشود، با بررسی ساختار فروش این محصولات در مناطق مختلف جهان به ارائه پیشبینی دقیق از فروش این محصول دست زده است.
حال پیشبینیهای گارتنر نشان میدهد که مجموع این عدد به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد خواهد رسید رژیم لاغری ولی بازهم بزرگترین خریداران سری کرومبوک در آمریکای شمالی حضور خواهند داشت و نمیتوان انتظار داشت که تغییری در نسبت پراکندگی این محصولات رخ بدهد.
یکی از دلایلی که
بسیاری از کارشناسان برای عدم رشد بالای کرومبوک ارائه میکنند، عرضه
ویندوز ۱۰ است که مسلما میتواند بازار را تحتالشعاع قرار داده و جلوی
رشد رقبا را بگیرد.
شرکتهایی مثل گوگل
باید پیش از شروع عرضه این محصول، به بخش عمده فروش خود دست یافته باشند
زیرا پیشبینی میشود که پس از عرضه ویندوز ۱۰، فروش کامپیوترهای برپایه
سایر سیستمهای عامل با افتی چشمگیر روبرو خواهد شد.